Tips voor een perfect gebit

Een prachtige gezonde uitstraling is belangrijker dan ooit! Iedereen is er mee bezig en wilt goed voor de dag komen. De media zoals facebook, Instagram en tiktok hebben hier een groot aandeel in. En zeg nou eerlijk, elke foto wordt toch een stukje leuker met een mooie glimlach. Daarom nemen we je graag mee in deze blog om te vertellen hoe je een mooi gebit, nog mooier en perfecter kunt maken.

Tandvleescorrectie

Je tanden elke dag goed poetsen en flossen is natuurlijk het allerbelangrijkste! Maar het kan soms voorkomen dat je iemand bent met een gebit dat ondanks de goede verzorging toch wat nadelen wat betreft het uiterlijk van het gebit met zich meedraagt. Zo kan het zijn dat je net even wat te veel tandvlees of teruggetrokken tandvlees hebt, waardoor je glimlach net niet uit te voeten komt zoals je het graag had gewild. Bij de Tandarts in Amsterdam hebben ze hier een goede behandeling voor. Afhankelijk van jouw situatie transplanteren of verwijderen zij tandvlees, zodat je weer met een mooie glimlach door het leven gaat.

Hoe komt het en wat kun jezelf doen?

Teruggetrokken tandvlees kan meerdere oorzaken hebben. Meestal is dit genetisch bepaald, maar dit is niet altijd het geval. Het kan namelijk ook door het volgende komen:

• Te agressief poetsen of flossen
  • Ernstig scheve tanden
  • Beschadigd tandvlees
  • Slechte verzorging van de mond
  • Oude kronen of implantaten

Om dit te herstellen in heftige gevallen is het altijd aan te raden om hiervoor naar de tandarts te gaan die jouw gebit weer een prachtige look kan geven. In lichte gevallen is het echter wel mogelijk om het te voorkomen/ herstellen. Je kunt bijvoorbeeld met een zachte tandenborstel je tandvlees masseren met ronddraaiende bewegingen. Uiteraard is het aan te raden om elke dag je tanden te flossen, maar zorg er in dit geval wel voor dat je niet te hard flost en het tandvlees nog verder duwt. Iets zachter flossen helpt hier al enorm bij. En een mooie oplossing is om wat vaker mondwater te gebruiken om eventueel ontstoken tandvlees te herstellen / voorkomen.

Kortom laat je gebit niet voor wat het is en zorg er goed voor! Zodat ook jij overal met een ‘big smile’ op de foto staat.